پرینت

تناقض 50 درصدی آمار دام وزارت جهاد و مرکز آمار ایرانرئیس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تناقض 50 درصدی آمار معاونت دام وزارت جهاد کشاورزی با مرکز آمار ایران گفت: برای جمع‌بندی این موضوع در حال تبادل اطلاعات با مرکز آمار هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا ملاصالحی رئیس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی، امروز در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران در مورد وزارت جهاد کشاورزی با مرکز آمار ایران در مورد جمعیت دام کشور،گفت: آماری را که مرکز آمار ایران اعلام کرده با آمار وزارت جهاد تطابق ندارد.

وی با بیان اینکه اختلاف 40 تا 50 درصدی بین مرکز آمار ایران و آمار معاونت امور دام در مورد جمعیت گاو، گوسفند و بز کشور وجود دارد، افزود: جمعیت این دام‌ها توسط مرکز آمار ایران  تقریبا نصف آمار معاونت امور دام وزارت جهاد اعلام شده است.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در صنعت طیور با اختلاف آماری زیادی مواجه نیستیم، اما در بخش دام سبک و سنگین، این اختلاف زیاد است.

ملاصالحی بیان داشت: یارانه‌ای را به بخش آمارگیری معاونت امور دام اختصاص داده‌ایم تا اطلاعات جزئی دامداران و میزان تولید آنها را دراختیار ما قرار دهد و بر این اساس معاونت امور دام وزارت جهاد، مستندات را جمع‌آوری کند.

وی افزود: در حال تبادل اطلاعات با مرکز آمار هستیم و منتظریم تا این موضوع جمع‌بندی شود.

رئیس مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی در ادامه در مورد وضعیت نامطلوب خوراک دام و طیور اظهار داشت: در حال حاضر کارخانجات زیادی در بخش فرآوری خوراک دام و طیور فعال هستند که باید بتوانند از لحاظ کیفیت و قیمت، اعتماد تولیدکنندگان را جلب کنند.

ملاصالحی تصریح کرد: سیاست ما این است به سمتی حرکت کنیم تاکه بتوان از ظرفیت‌ کارخانجات فرآوری دام و طیور در داخل کشور استفاده کرد، ولی بهره‌گیری تولیدکنندگان از فراورده‌های خوراک دام و طیور در این بخش به کیفیت و قیمت بستگی دارد.

براساس این گزارش، چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و صنایع وابسته، از 8 تا 11 آبان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آماده بازدید از علاقمندان و متخصصان بخش دام و طیور است.

آخرین به روز رسانی شنبه, 09 آبان 1394 10:36

نوشتن دیدگاه


آمار بازدید سایت

2272752
امروزامروز38
دیروزدیروز19
این هفتهاین هفته57
این ماهاین ماه57
آمار کلآمار کل2272752
کاربران وارد شده: 0
مهمان: 1
شما اینجا هستید:   خانه اخبارگزیده اخبار خبرگزاری هاتناقض 50 درصدی آمار دام وزارت جهاد و مرکز آمار ایران

طراحی و اجرا توسط شهرام عطریان