درخواست انجمن از مدیر کل محترم دامپزشکی

مدیرکل محترم دامپزشکی استان فارس

با سلام

احتراما با توجه به تاکید اخیر سازمان دامپزشکی کشور  در اجرای ماده 18 و 19 ایین نامه نظارت بهداشتی از سال 1399 و شروع ان در سال 1400 توسط اداره کل دامپزشکی استان فارس و علیرغم قبول تعدیل تعرفه های ماده 18 به علت مشکلات اقتصادی کشور ( که البته این مشکلات شامل حال مسئولین فنی هم میشود) اما متاسفانه عدم برخورد صحیح و قانونی ادارات دامپزشکی شهرستان ها با کارفرمایان متخاطی نه تنها باعث کاهش مشارکت در عقد قرارداد ماده 19 شده بلکه موجب برخوردهای توهین و تحقیر امیز به مسئولین فنی ودر نتیجه زمینه ساز کاهش بازرسی های بهداشتی از فراورده های خام دامی نیز گردیده است .

از انجاییکه سلامت فراورده های خام دامی حق عمومی احاد مردم بوده و طبق ماده 34 قانون توسعه ششم مجلس شورای اسلامی و نیز دستورالعمل اجرایی  ماده 19ایین نامه نظارت بهداشتی مصوب هیات وزیران ، امضا کنندگان زیر خواهان اجرای دقیق موارد قانونی زیر می باشند:

 

1-تشکیل کمیته هماهنگی ماده 19 که حدود سه سال است  تشکیل نشده است.

2-عدم اجازه فعالیت مراکز بدون حضور مسئول فنی (مطابق ماده 34 قانون توسعه ششم).

3-عدم اجازه فعالیت به مرکز فاقد پروانه بهداشتی معتبر.

 

 

 

رونوشت : استانداری استان فارس

            نظام دامپزشکی استان فارس

            رییس کل دادگستری استان فارس

گزارش مجع

مجمع عمومی فوق العاده انجمن صنفی با حضور اکثریت اعضا تشکیل گردید

دستور جلسه

1- تغییر نام انجمن 

نام انجمن صنفی از انجمن صنفی بازرسین فنی بهداشتی دامپزشکی استان فارس به انجمن صنفی مسئولین فنی و دستیاران بهداشتی تغییر یافت و به تصویب مجمع رسید

2- تغییر شرایط عضویت

تبصره 5 به ماده 5 به شرح ذیل اضافه گردید

به منظور استفاده از تجربیات افرادی که حداقل دارای 10 سال سابقه کار مرتبط با انجمن به همراه حداقل یک دوره عضویت در انجمن را داشته اند و اکنون بازنشسته شده اند می توانند مجددا به عضویت انجمن در ایند.

ضمنا مسولین فنی کارگری دارو و درمان ( غیر کارفرمایی ) نیز می توانند به عضویت انجمن درایند

و به تصویب مجمع رسید

3- افزایش ورودیه و حق عضویت

ورودیه به 100000 تومان و حق عضویت سالانه به 60000تومان افزایش یافت و به تصویب مجمع رسید

در ادامه جلسه اقای دکتر مهندس مدیرکل محترم به همراه اقای دکتر امرابادی ریاست محترم اداره بهداشت در جلسه حضور یافتند به سوالات اعضا محترم انجمن پاسخ دادند.و جا دارد از حضورشان قدردانی به عمل اورد.

مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم96

بدین وسیله از کلیه اعضاء انجمن صنفی دعوت میگردد تا در جلسه مجمع عمومی فوق العاده نوبت دوم که در تاریخ 1396/9/26 در محل اداره کل دامپزشکی استان در ساعت 11 تشکیل میگردد شرکت نمایند

دستور جلسه:

1- تغییر نام انجمن ماده2

2- تغییر شزایط عضویت ماده5

3- تغییر حق عضویت ماده7

مهمانان جلسه

مدیرکل محترم اقای دکتر مهندس و ریاست محترم نظام دامپزشکی استان اقای دکتر بردبار

باتشکر دبیرخانه انجمن صنفی - غرقی

مجمع 96

مجمع عمومی عادی انجمن صنفی در مورخه 1396/8/4 در محل اداره کل دامپزشکی استان تشکیل گردید .

پس از قرائت گزارش هیئت مدیره و بازرس انتخابات هیئت مدیره و بازرس برگزار گردید که به ترتیب اراء اعضاء هیئت مدیره به شرح ذیل انتخاب شدند:

1- دکتر جواد نورایی رییس هیئت دیره

2- محمدرضا غرقی دبیر

3- دکتر محمد مقدر نایب رییس

4- دکتر محمد ریسی خزانه دار

5- دکتر صمد واعظ 

همچنین آقای دکتر اسماعیل جوانمردی نیز به عنوان بازرس انجمن انتخاب شدند

د

مجمع عمومی عادی و فوق العاده 96

بدین وسیله از کلیه اعضاء محترم انجمن صنفی دعوت میگردد تا رد جلسه مجمع عمومی عادی و فوق العاده این انجمن صنفی که در محل اداره کل دامپزشکی واقع در خیابان مشیر غربی در ساعت 11 صبح مورخه 8/4/ برگزار میگردد شرکت نمایند .

دستور جلسه عادی

1- گزارش هیئت مدیره

2- گزارش بازرس

3- انتخاب اعضاء اصلی و علی البدل هیئت مدیره

4- اتنخاب بازرس اصلی و علی البدل

دستور جلسه فوق العاده

1- تغییر نام انجمن

2- تغییر شرایط عضویت

3- افزایش حق عضویت

باتشکر دبیرخانه انجمن صنفی

 

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی: حذف «مسئولیت تضامنی» مسئولین فنی از ماده 44 لایحه برنامه ششم توسعه/ تصویب بند «ی» ماده 89 لایحه برنامه ششم بر این اساس، عبارت "مسئولین فنی بهداشتی براساس شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به شرط سببیت در صورت قصور یا تقصیر مسئول است" جایگزین مصوبه قبلی شد ... کد خبر: ۳۴۰۴۳تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳ حکیم مهر - نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز سه شنبه 26 بهمن و در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، در ماده 44 این لایحه تغییراتی به عمل اوردند. بر اساس مصوبه امروز مجلس، عبارت "مسئولین فنی بهداشتی به شرط سببیت دارای مسؤولیت تضامنی در این خصوص هستند" به عبارت "مسئولین فنی بهداشتی براساس شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به شرط سببیت در صورت قصور یا تقصیر مسئول است" تغییر یافته است. متن کامل این مصوبه به شرح زیر است: تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی که به نحوی در امور تولید پرورش، نگهداری، توزیع، حمل و نقل، عرضه، فروش دام زنده و نیز استحصال، تهیه، عمل آوری، جمع آوری، نگهداری، دسته بندی، توزیع حمل و نقل فراورده های با منشاء دامی و همچنین خوراک دام فعالیت دارند در صورت تخطی در اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی به تشخیص سازمان دامپزشکی کشور و عدم بکارگیری مسئول فنی بهداشتی با رای دادگاه سال متعهد به پرداخت خسارات وارده به مصرف کنندگاه اقلام غیربهداشتی یا ناسالم می باشند و مسئولین فنی بهداشتی براساس شرح وظایف ابلاغی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به شرط سببیت در صورت قصور یا تقصیر مسئول است. همچنین، مفاد بند «ی» ماده 89 لایحه برنامه ششم که از شورای نگهبان برای بازبینی به مجلس شورای اسلامی برگشت داده شده بود، پس از پیگیری‌ و تلاش‌های گسترده سازمان نظام دامپزشکی و رایزنی‌های فشرده با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی پس از اصلاح به تصویب نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی رسید. بر اساس این گزارش، با اصلاح این لایحه تمامی اعضای محترم سازمان نظام دامپزشکی شاغل در حرفه دامپزشکی در سراسر کشور مشمول استفاده از مزایای بیمه مسئولیت حرفه‌ای به عنوان وثیقه قرار تأمین (به غیر از موارد عمدی) از سوی قوه قضائیه شدند. متن مصوبه مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل می‌ ‎باشد: کلیه اعضاء سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام دامپزشکی ملزم به تهیه بیمه مسؤولیت حرفه ای بوده و دستگاه قضائی آن را بعنوان وثیقه قرار تأمین بپذیرد (به غیر از موارد عمد)، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در خصوص لوایح حوزه وظایف و اختیارات این سازمان‌ها نظر مشورتی آنها را اخذ نماید. منبع: خبرگزاری شبستان – روابط عمومی سازمان نظام دامپزشکی

مجمع عمومی سال 95

مجمع عمومی سال 95 انجمن با حضور اکثریت اعضاء و همچنین مدیرکل محترم ، ریاست محترم نظام دامپزشکی استان ، ریاست محترم اداره نظارت بر بهداشت استان و اقای دکتر قانعی عزیز برگزار گردید.

در انتخابات برگزار شده آقای دکتر اسماعیل جوانمردی به عنوان بازرس اصلی و آقای دکتر دهقان به عنوان بازرس علی البدل انتخاب شدند.

 

مجمع عمومی سال 95

بدین وسیله از کلیه اعضاء انجمن صنفی دعوت به عمل می اید که در جلسه مجمع عمومی عادی انجمن که در ساعت 11 صبح مورخه 1395/6/18محل اداره کل دامپزشکی واقع در خیابان مشیر غربی برگزار می گردد حضور به هم رسانند .

 

دستور جلسه

1- گزارش هیئت مدیره

2- گزارش بازرس

3-انتخاب بازرس اصلی و علی البدل

مهمانان جلسه

آقایان دکتر مهندس مدیر کل محترم و دکتر بردبار ریاست محترم نظام دامپزشکی استان و دکتر امرآبادی ریاست محترم اداره بهداشت استان وهمچنین آقای دکتر قانعی

پیام تبریک

جناب اقای دکتر رضاییان زاده

انتخاب شایسته شما را به سمت معاونت بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور را صمیمانه تبریک میگوییم .

و از درگاه خداوند بزرگ برای شما ارزوی موفقیت می نماییم .

پیام تبریک

جناب اقای دکتر مهندس

انتخاب شایسته جناب عالی به سمت مدیر کل دامپزشکی استان فارس که نشان از درایت شما می باشد را تبریک عرض می نماییم و برای شما ارزوی موفقیت از درگاه خداوند منان میکنیم.

 همچنین از زحمات اقای دکتر رضاییان زاده قدردانی به عمل می اید.